CO DĚLÁME

MŠ Vinařská

  • divadelní představení, koncert, kouzelník
  • oslavy narozenin
  • Uspávání broučků – lampiónový průvod
  • posezení u stromečku – besídka pro děti
  • Mikulášská nadílka
  • vánoční zvyky a tradice (vánoční dílničky pro rodiče a děti)
  • vystupování na veřejnosti s tanečním kroužkem "Sedmikráska" (akce pořádané MČ Brno -střed– vánoční vystoupení na Zelňáku, vánoční vystoupení ve Vaňkovce, vystupování v klubech pro Seniory)
  • Rej masek - masopustní karneval
  • návštěva předškoláků v 1. třídě ZŠ Hroznova
  • vynášení Morény na školní zahradě
  • Oslava mateřství - besídky pro maminky a seniory
  • Den dětí - zahradní slavnost
  • poznávací výlety pro předškoláky
  • Slavnostní ukončení školního roku – rozloučení s předškoláky, spojené s opékáním špekáčků
Nadstandartní aktivity:
  • Výuka anglického jazyka - formou hry získávají děti představu o cizí řeči, zkušenost, že se lidé mohou domluvit i jinak.
  • Škola v přírodě - pořádá CK Špuntík ve spolupráci s MŠ.
  • Kroužek tenisu, vedený trenéry tenisové školy. Děti se seznamují se základy tenisu.
  • Flétna - je zaměřena na správné a zdravé dýchání, základy hudební techniky.
  • Zumba – veselé cvičení pro děti s hudbou.
  • Edukativně stimulační skupiny - jsou určeny pro předškolní děti a jejich rodiče a mají za cíl připravit dítě na důležitý krok v životě - vstup do první třídy základní školy. Obsah jednotlivých lekcí je zaměřen především na rozvoj smyslového vnímání (zrak, sluch, hmat), orientaci v prostoru (vpravo, vlevo, vpřed, vzad), uvolňování ruky ( příprava na psaní), rozvoj řeči apod. Důležitou a nezbytnou součástí je úzká spolupráce rodičů a dětí. Skupinky vedou p. učitelky MŠ, které mají certifikát k vedení edukativně stimulačních skupin.
  • Taneční kroužek - děti se naučí nenásilnou a hravou formou rozvíjet své pohybové schopnosti. Naučí se: vnímat hudbu, správnému držení těla, jednoduché tance vhodné pro tuto věkovou skupinu, taneční variace na různé básničky a říkadla, taneční hry a prostorovému cítění.


MŠ Hlinky

  • divadelní představení, koncert, kouzelník
  • společné akce s rodiči (lampiónový průvod, velikonoční dílničky)
  • Mikulášská nadílka
  • posezení u stromečku – besídka pro děti
  • vánoční zvyky a tradice
  • karneval
  • vynášení Morény
  • návštěva předškoláků v 1.třídách ZŠ Hroznova
  • Oslava mateřství - besídky pro maminky
  • Den dětí - zahradní slavnost
  • poznávací výlety
  • rozloučení s předškoláky slavnostní ukončení školního roku
Nadstandartní aktivity:
  • Flétna - děti rozvíjí své hudební, rytmické i harmonické cítění a získávají základy pro další hudební vývoj. Přínos hry na flétnu z hlediska upevňování správného dýchání je všeobecně znám.
  • Sportovní hry – Sportík - je zaměřen na všestranný rozvoj základních pohybových schopností a dovedností formou sportovních a pohybových her a základních cvičení, s cílem vytvářet základní pohybové návyky a vztah k pohybové aktivitě.
  • Výuka anglického jazyka – s výukou každého cizího jazyka je nejvhodnější začít už v raném věku, neboť děti jsou velmi přizpůsobivé a učí se daleko přirozeněji než děti starší nebo než dospělí. Vzhledem k věku dětí se snažíme do základu jazyka pronikat hravou a zábavnou formou. Využíváme prvky, jako jsou hry, divadlo, říkanky, písničky atd. Uplatňujeme také audiovizuální výuku pomocí obrázků a komunikaci v cizím jazyce.
  • Taneční kroužek - rozvíjení pohybových schopností dětí nenásilnou a hravou formou. Děti se naučí: vnímat hudbu, správnému držení těla, jednoduché tance vhodné pro tuto věkovou skupinu, taneční variace na různé básničky a říkadla, taneční hry a prostorovému cítění.
  • Edukativně stimulační skupiny - jsou určeny pro děti předškolního věku a jejich rodiče, je to odborně vypracovaný postup přípravy na školu.
  • Dramatický kroužek pro nejmenší - děti se učí zábavným, hravým způsobem, základním dramatickým dovednostem. Zahrají si různé postavy ze známých pohádek, učí se jazykolamy, zábavnou a hravou formou se naučí plno říkanek a pohádek.
  • Kroužek tvořivých ručiček - děti se učí pracovat s různými netradičními materiály a technikami.
  • Škola v přírodě
robert mahr © 2012